dinsdag 26 augustus 2014

Size does(n't) matter!

Zo, de vakantie is weer voorbijgevlogen en ik ben alweer een weekje aan het werk! Super getroffen met het weer want we hadden 2 weken zonneschijn!  Dat is nu wel even anders. Het water komt met bakken tegelijk de hemel uit en de grond kan het nauwelijks aan. Ik heb tussen de buien door nog wel een paar keer gevist en leuk gevangen.

Ook deze zaterdag regende het! In de ochtend naar de voetbal geweest met mijn zoontje en in de middag zat ik op de bank wat dromerig naar buiten te kijken. Ik had eigenlijk wel zin om vanavond  te gaan vissen! Snel pak ik mijn I-pad en check buienradar! Om een uur of 7 nog een buitje en dan blijft het droog.

Wel makkelijk even buienradar checken!

Misschien wil Stefan ook wel even mee en ik stuur hem een Appie!! Ik hoef niet lang te wachten voor ik de zoemer van mijn telefoon hoor. "Ik ben van de partij en ben om half 6 bij je" krijg ik door! Klare taal!! Snel loop ik naar mijn schuur en maak mijn visspullen in orde. Na het bedienen van de frituur is Stefan rond half 6 bij mij en een poosje later rijden we door de polder!

Het water in de polder staat hoog!! Zo hoog hebben we het in jaren niet gezien!! De kleur van het water is bruin geworden door de regen en de modder!

Op de eerste stek aangekomen zien we gelijk al karper azen!! Dit was door het bruine water perfect te zien want we zagen een paar donkere "wolken" in het water. Stefan begint al met vissen maar ik moet mijn pennetje nog even finetunen met een loodje!

Het begint te waaien en ook te regenen! Niet veel later wordt het droog en haakt Stefan het eerste karpertje.

Zo, die is binnen!
We vissen allebei nog even door maar krijgen geen beet meer! Verkassen dus!! Niet veel later komen we bij de volgende stek aan. We besluiten om hier te blijven vissen tot het donker wordt! We lopen een rondje en maken een paar voerplekjes.

Stefan begint bij een grote duiker en ik begeef me naar een bruggetje! We haken allebei een paar witvisjes! De wind begint te leggen en het zonnetje komt door. Ik zit heerlijk langs het water alle zonnestralen te absorberen, maar wordt gestoord door het geluid van een ratelende slip!!

Een prachtig uitzicht!
Als ik me eigen omdraai staat Stefan met een kromme hengel! Ik sta op en loop naar hem toe. Stefan heeft het nog even aan de stok met de karper en ik pak alvast mijn camera en het schepnet!

Het is een mooie schub en na een paar foto's wordt hij weer teruggezet.

Polder goud!

Ik loop weer terug naar het bruggetje en ga weer door met vissen. Het is nu mijn beurt!! Het pennetje zeilt weg en ik sla aan. Ik begin te lachen!! Het is een heel klein karpertje, bijna vertederend!

Super leuk!
We staan allebei aan de waterkant te lachen! "Fotootje maken" zegt Stefan! Waarom niet, antwoord ik.

Brute vis!
Ook dit visje wordt weer netjes teruggezet en niet veel later mag ik nog een karper drillen!

Polderkarpers oersterk!

Ik heb de grootste moeite om de karper bij het bruggetje weg te leiden, maar uiteindelijk geeft de vis zich gewonnen!

Genieten.

Het begint al te schemeren en niet veel later zien we onze pennetjes niet meer! We besluiten te stoppen en keren huiswaarts na een mooie visavond!

Hier nog een foto van een schitterende karper die Stefan op onze vorige sessie gevangen had.

1. Prachtige serie omgeving plaatjes en inderdaad size doesn matter de herinnering is dat telt !!

1. Bedankt Sander en zo is het! Vandaar de titel. Size does en doesn't matter. Blijven genieten groot en klein.

Verwijderen
  2. Hele mooie foto's Bjorn. Dat ziet er relaxt uit allemaal. En fijn dat je een maatje hebt die ook enthousiast meevist en vangt!

Groeten, Michael

1. Thanx Michael! Een vismaatje is altijd fijn, En deze kan ik al meer als 30 jaar dus die doe ik niet meer weg :) Samen uren lullen of samen je mond houden. Lekker relax.

Verwijderen
  3. Mooi luchtpartijen en aan het einde van de regenboog toch een pot met goud in karpervorm. Was weer mooi in de Beemster.

1. Pot met goud nog lopen zoeken Fer, maar weer niet gevonden :) Misschien maar goed ook anders vis ik 7 dagen in de week.

Verwijderen
  4. Het verslag en de foto's zeggen genoeg. Al had je een klus brasems gevangen. Mooie sfeer platen en verslag.

1. Bedankt Andres! Na regen komt zonneschijn en daartussen kiek je de mooiste plaatjes.

Verwijderen
  5. Wat kunnen het toch mooie luchten zijn hier, bijna net zo mooi als de karpers (prachtig van kleur)
    Dus niet alleen in het water en naar je dobber kijken, af en toe ook omhoog ;-)
    Een mooi verslag,
    tot de volgende keer.

1. Inderdaad Steef! We turen teveel naar die dobbertjes en kijken te weinig omhoog :) Volgende keer weer allebei een camera in de zak. Dan missen we niets :))

Tot de volgende keer.

6. Gaaf Bjorn...
    Juist een erg goed teken dat kleine karpertje, wat duidt op eigen voortplanting..
    Je vangt ze bijna nooit omdat ze meestal ten prooi vallen aan snoek
    Mooie foto's.....

Rombout

7. Hoi Rombout.

Ik had er het laatst nog met vismaat Stefan over. Vroegahh, vingen we ons blind aan dit soort karpertjes! De laatste jaren vangen we ze sporadisch. Er is iets veranderd in de polder. Misschien een strenge winter en zijn een hoop karpertjes gestorven we weten het niet. Enige voordeel is dat de karpers nu meer ruimte hebben en het gewicht omhoog gaat. Bedankt weer!!

8. Hé Bjorn! Hadden we het daar niet samen over gehad? Dat het zo bijzonder is dat je de kleine karpertjes eigenlijk nooit vangt maar ze er wel zouden moeten zitten? Extra leuk dat je er nu wel een vangt! :)

Verder leuk verslag en mooie foto's!

Koen.

9. Hey Koen,

Klopt man!! Wel toevallig hé :) Ik ben van de week nog wezen vissen op deze stek en weer een kleine karper gevangen! Gaat goed in de polder!! Leuk weer wat van je te horen.

Bjorn.

10. Lekker dagje Bjorn! Als je de tijd neemt de foto's rustig te bekijken weet je al genoeg.

11. Zeker lekker dagje Boudewijn! Leuk weer wat van je te horen! Ben benieuwd wat je allemaal uitspookt :)