donderdag 15 augustus 2013

Happy Hour



In de laatste week van mijn vakantie kan ik de avonduren mooi besteden om af en toe eens te gaan penvissen in de polder!
Geen druk dat ik in de morgen weer vroeg mijn bed uit "moet" en laten we eerlijk wezen dat voelt toch wel lekker.

Ik kan dan ook wat later gaan vissen!  Mocht het donker worden geen probleem, ik druk een breekstaafje op mijn pennetje zet een hoofdlampje op en vis rustig verder.

Ik had al een stek in gedachten waar ik wilde gaan vissen. Eenmaal op de stek aangekomen kom ik tot de ontdekking dat ik mijn fleecejas heb vergeten. Wel even balen want die jas is in de avond lekker warm!  Maar gelukkig heb ik voor noodgevallen en slecht weer nog mijn Trakker visjas in de auto liggen.

Ondanks dat het normaal aardig kan waaien staat er vanavond geen zuchtje wind in de polder en kan ik het tot het donker wel uithouden met alleen een trui. Thuis had ik al wat voorbereidingen getroffen.  2 blikken mais werden er leeggegooid in een emmertje en het geheel werd afgemaakt met een scheut rumflavour.

Ok, ik sta nu bij de vaart en begin een observatie rondje te lopen. De vaart is ongeveer 200 meter lang maar aan het begin en aan het eind staan rietkragen langs de kant!  Hier kan ik niet vissen laat staan een vis drillen en landen!  Maar halverwege de vaart staan 5 bomen met onderling 30 meter ruimte naast elkaar. Op dit stuk zie ik activiteit van karper en besluit bij elke boom te voeren, mooi makkelijk te onthouden.

Er gaan op elke plek 3 kleine handjes kippenopfokkorrels en een klein beetje rummais. Niet teveel anders worden de karpers dronken!  Om 8 uur open ik de "bar" en begin met vissen. Nu maar hopen dat het Happy Hour is.

Ik begin te vissen bij de eerste boom en vang al gauw 2 witvissen. Aan de overkant zie ik een karper tegen de kant aan azen en wil die met mijn compactcamera (waar ook een filmfunctie op zit) filmen. Dit is allemaal een beetje nieuw voor mij maar het lijkt mij wel leuk om in de toekomst wat filmpjes op mijn blog te plaatsen.

Maar deze meneer kan maar 1 ding tegelijk en terwijl ik aan het filmen ben komt mijn pennetje voorbij zijlen.
De hengel ram ik zijwaarts en probeer te drillen en te filmen maar dat gaat toch niet zo lekker. Check het volgende filmpje hoe het niet moet.



Ok, cameraatje opgeborgen en maar even serieus de karper gaan drillen.

Deze karper demonstreerde tegen de foto door hevig met zijn staart te zwaaien!


De andere stekken liepen ook aardig en ik kon nog 2 kleine karpertjes vangen. Het begon te schemeren en ik besloot nog een half uurtje in het donker door te vissen. En niet zonder resultaat!

Om half 11 kreeg ik nog een mooie aanbeet en drilde de karper in het donker.

Net voor sluitingstijd.

Het is rond 11 uur en ik zit nog even te genieten van de rust in de polder. Ik kan me niet herinneren dat ik ergens ben geweest waar het zo stil was  Heerlijk!




9 opmerkingen:

  1. Lekker avondje pielen in die prachtige polders. Echt mooie karpers zijn het weer. En dat gekut op de foto en het filmpje...prachtig. Iedereen doet het en jij durft het te posten. Thumbs up.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Michael,
      Bedankt!
      Eerst nog getwijfeld of ik het op mij blog zou plaatsen maar ik vond het eigenlijk ook wel grappig :)

      Verwijderen
  2. Mooie sessie Björn! En dat filmen en drillen tegelijk is ook een kwestie van oefenen en uiteindelijk de slechte stukjes eruit monteren. Aan de andere kant vond ik het wel leuk om het filmpje zo te zien. Veel filmpjes op het internet zijn wat mij betreft iets te gelikt geworden (vooral de intro's, alsof er een hele speelfilm begint). Misschien begrijp je wel wat ik bedoel. Nee, laat mij maar lekker kijken naar iemand die plezier heeft in zijn hobby zoals jij! Ga zo door!

    Gr. Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Koen,

      Ik denk dat wel allemaal wel eens zo'n dril hebben gehad. Wil toch in de toekomst iets betere filmpjes plaatsen :)
      Ik heb thuis nog videobanden liggen over karpervissen. Die kijk ik nog wel eens! Zoals films met karpervisser Chris Yates. Dat blijft prachtig.

      Verwijderen
  3. Prachtige 1e film, hem 'm bekeken zonder geluid, wat een paniek, tenminste dat komt zo over, geinig. Had je zelf aan de rum mais gezeten ;-) 2e film, heb je je eigen hoofd eraf gemonteerd, hahaha. Mooie polderknollen.

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Fer,

      Geen paniek Fer, totale controle :))) Ik was er even met mijn hoofd niet bij :) En deze boerenjongen lust wel een rumetje.

      Verwijderen
  4. Lekker gehengeld bjorn, allen vissen zien er mooi uit kwa beschadigingen, bek, etc !
    Keep up the good work !

    Groet Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sander, leuk dat je reageer. Er wordt hier gelukkig nog niet veel gevist en 99 procent van de vissen die ik vang ( groot en klein) zijn onbeschadigd. En zo zie ik ze ( en de meeste vissers ) het liefst. Puur natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk Bjorn, de filmpjes vormen zeker een leuke toevoeging. De rauwe beelden ben ik ook liefhebber van. Geeft meer weer hoe je vist dan gelikt en bijgewerkt. Lekker avondje pennen, meer heb je dan niet nodig

    BeantwoordenVerwijderen